Przewodnik po akcesoriach fryzjerskich

W jakich miesiącach najlepiej oferować zniżki w swojej siłowni?

Ewelina Tomaszewska
cze 20 2022

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Sport
  3. Jakie są najlepsze miesiące na ...

Artykuł zaktualizowany 5 października 2021 r.

Planowanie i opracowanie planu marketingowego ma zasadnicze znaczenie dla trwałego rozwoju każdej firmy. W związku z tym wiele firm decyduje się na wdrożenie różnych rozwiązań , które pozwalają im zmaksymalizować sprzedaż, nawiązać lepszy kontakt z docelowymi odbiorcami i lepiej pozycjonować się na rynku.

W tym artykule podpowiemy Ci, jak wdrożyć jedną z najlepszych taktyk marketingowych, które możesz wykorzystać, aby przyciągnąć klientów: oferowanie zniżek w Twojej siłowni.

Wyróżnij swoją siłownię na tle konkurencji

W przypadku siłowni, biorąc pod uwagę dużą ofertę, jaka istnieje w tego typu biznesie, bardzo ważne jest uzyskanie zróżnicowania i pozycjonowania w ramach niszy. Te dwa filary można osiągnąć nie tylko dzięki wcześniejszemu planowaniu strategicznemu, ale marketing będzie podstawowym narzędziem do osiągnięcia celów siłowni, niezależnie od tego, czy chodzi o zdobycie rozgłosu, zwiększenie dochodów czy lepszą identyfikację marki ze społecznością.

Jednym ze sposobów na lepsze zróżnicowanie i pozycjonowanie siłowni jest oferowanie promocji lub zniżek dla nowych lub powracających klientów. Tego typu strategie, jeśli są zaplanowane i dostosowane do celów i możliwości przedsiębiorstwa, a także jeśli są realizowane w odpowiednim sezonie lub w odpowiednim terminie, mogą być bardzo przydatne w osiąganiu celów.

Najlepsze miesiące na oferowanie zniżek w siłowni

Oto najlepsze miesiące na oferowanie zniżek lub promocji w Twojej siłowni. Pamiętaj jednak, że każda firma jest inna i powinieneś planować działania w oparciu o charakterystykę swojej społeczności i dynamikę rynku, na którym działasz.

Styczeń i luty

Styczeń i luty to kluczowe miesiące dla wszystkich siłowni, ponieważ jest to czas, w którym dzięki postanowieniom i noworocznej atmosferze wiele osób ma motywację i chęci, by poprawić swoją sylwetkę i zadbać o zdrowie. W takim przypadku ważne jest, abyś miał już zaplanowaną strategię rabatową i promocyjną na ten sezon.

Możesz wprowadzić promocję, w której uwzględnisz rabat na pierwszą opłatę rejestracyjną, a także na spłatę jednej lub dwóch kolejnych rat miesięcznych, co pozwoli Ci przyciągnąć nowych klientów w dłuższej perspektywie. Dla stałych klientów można również zaoferować zniżkę na miesięczną opłatę w danym miesiącu. Inną opcją jest oferowanie wszystkich planów po cenach z ubiegłego roku. Nie przegap tej okazji, ponieważ statystycznie właśnie wtedy siłownie zwykle znacznie zwiększają swoje przychody.

Miesiące przed sezonem letnim

W zależności od kraju, w którym znajduje się Twoja siłownia, miesiące te mogą być różne: może to być maj, czerwiec i lipiec lub, przeciwnie, grudzień, styczeń i luty. Chodzi o to, by wdrożyć strategię rabatową na miesiąc lub dwa przed rozpoczęciem sezonu wakacyjnego.

Przed tym sezonem wiele osób stara się przygotować i poprawić skład ciała, aby wyglądać lepiej, biorąc pod uwagę czynności, które zwykle wykonuje się w tym czasie. W takim przypadku można wykorzystać tę ewentualność i wprowadzić promocje dla stałych klientów: zaproś znajomego, aby przygotował się do wakacji, a obaj otrzymacie rabat, promocje na zajęcia grupowe lub dodatkowe, między innymi. Atrakcyjne mogłoby być także oferowanie zniżek dla osób zapisujących się po raz pierwszy, a także oferowanie niektórych zajęć tematycznych po niższej cenie.

Wrzesień-grudzień

Przed sezonem świątecznym (zwłaszcza w Ameryce Łacińskiej) niektórzy ludzie chcą zrzucić kilka zbędnych kilogramów, aby bez wyrzutów sumienia cieszyć się Świętami Bożego Narodzenia, lub dlatego, że chcą osiągnąć pewne cele związane z kondycją fizyczną przed końcem roku.

Jedną ze strategii wykorzystania tego sezonu jest oferowanie planów rabatowych lub promocji na rejestracje trwające dłużej niż jeden miesiąc, dzięki czemu można w jakiś sposób zagwarantować zysk przez kilka miesięcy i zamortyzować rabaty w styczniu. Sezon ten można wykorzystać do wprowadzenia nowych zajęć dodatkowych lub grupowych, a także promocji przy rejestracji jednej lub większej liczby osób.

Podsumowując, nie zapominaj, że najważniejsze jest wcześniejsze planowanie strategiczne, dlatego przed wdrożeniem jakiejkolwiek kampanii rabatowej lub promocji upewnij się, że masz odpowiedni przepływ gotówki, aby podjąć taką decyzję.

Z drugiej strony, niezależnie od miesiąca, w którym zdecydujesz się zaoferować zniżki lub promocje w swojej siłowni, ważne jest, aby wszystkim Twoim propozycjom towarzyszył dobry plan marketingowy i promocyjny. W związku z tym należy przeprowadzać kampanie e-mail marketingowe, aby informować o nowych propozycjach i ofertach. Posiadanie dostosowanego oprogramowania , takiego jak AgendaPro, które umożliwia dostęp do danych klientów, może być bardzo użytecznym narzędziem podczas planowania kampanii e-mail marketingowej. Pamiętaj również o reklamie na różnych platformach mediów społecznościowych, aby uzyskać lepszy zasięg i przyciągnąć większą liczbę klientów.

Udostępnij

Your email address will not be published. Required fields are marked *