Przewodnik po akcesoriach fryzjerskich

Jak wykorzystać karty podarunkowe do budowania lojalności klientów?

Natalia Czerniak
wrz 28 2022

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Estetyka
  3. Jak wykorzystać kartę podarunkową do ...

Karta podarunkowa jest bardzo podobna do karty debetowej lub kredytowej i zawiera wstępnie załadowaną kwotę pieniędzy, którą można wymienić na produkty w sklepie fizycznym lub internetowym.

Tak są postrzegane przez klientów, gdy są wręczane jako prezent. Przychodzą z konkretną kwotą, która musi pokryć wybrane przez nich przedmioty. Jeśli przekroczą tę liczbę, muszą doładować konto inną metodą płatności.

Stały się one bardzo popularne w kilku krajach, ale największą popularnością cieszą się w Stanach Zjednoczonych. Stał się on z czasem najbardziej poszukiwanym prezentem dla kobiet i świetną odskocznią dla panów, którzy nie wiedzą, co może spodobać się ich partnerce (dziewczynie lub żonie) w prezencie urodzinowym, rocznicowym czy świątecznym. Dzięki temu może sama udać się do sklepu i wybrać to, co najbardziej jej się podoba, dbając o limit pieniężny obciążający ją.
Ponadto na froncie karty można dodać imię wraz ze spersonalizowaną wiadomością lub specjalną dedykacją, skierowaną do osoby, która dokona wymiany lub zakupu.
Tak więc zalety wykorzystania systemu kart podarunkowych do budowania lojalności klientów są liczne i nie będziesz musiał dokonywać dużych inwestycji, aby go skonfigurować.

Dlaczego karty podarunkowe są tak przydatne dla Twojego biznesu?

Jeśli tworzysz firmę lub przedsiębiorstwo, ważne jest, abyś rozważył kartę podarunkową jako medium reklamowe, aby wzmocnić swoją markę. Jeśli zastanawiasz się dlaczego, tutaj Ci to wyjaśniamy.

1. wzmocnij swoją markę

Pomaga Ci mieć większą widoczność, ta karta, którą ludzie będą mieli w portfelu, torebce, będzie jak mini billboard. Za każdym razem, gdy na nią spojrzą, będzie to bezpośrednie zaproszenie do wydania w Twoim biznesie.

2. generowanie większej sprzedaży

Mają niższy koszt niż tradycyjna reklama. Dlatego bardziej się angażują i przyciągają więcej potencjalnych klientów.

3. Zwroty są bardziej praktyczne

Aby mieć pewność, że klient ponownie wyda pieniądze w Twoim sklepie, możesz ustanowić mechanizm karty podarunkowej jako metodę płatności, aby ograniczyć nieuczciwe zwroty.

4. Niekończące się promocje

W ramach strategii, które powinieneś ustalić, aby nagłośnić, uruchomić i wypromować swój mały lub średni biznes, możesz stworzyć różne oferty dla swoich klientów, aby utrzymać saldo na karcie lub doładować ją. Sprzedawaj specjalne zestawy na ważne daty, takie jak: "Dzień Miłości i Przyjaźni", "Dzień Matki", "Dzień Ojca", "Boże Narodzenie", "Nowy Rok", między innymi.

5. Zrównują cię z twoją konkurencją

Ze względu na wzrost popularności kart podarunkowych, najbardziej wpływowi handlowcy nie omieszkują włączyć ich do swojej działalności. Aby dotrzymać kroku tym markom, które uważasz za swoją konkurencję, zalecamy rozszerzenie tego doświadczenia zakupowego i poinformowanie swoich klientów o jego korzyściach.

Prezent powinien być zawsze lubiany

Otrzymanie karty podarunkowej to relaks dla osoby kupującej, ponieważ doświadczy ona uczucia szczęścia, gdy otrzyma prezent, który na pewno jej się spodoba. Dlatego trendem w sklepach w galeriach handlowych są karty podarunkowe, bo ich właściciele zyskują możliwość zdobycia nowego klienta i utrzymania go przy sobie. To sprawi, że będą wracać, aby zobaczyć nowy towar, który pojawia się w każdym sezonie, te wiosenne, jesienne i letnie kolekcje, które są tak powszechne w branży mody.

Stąd też wynika ich sprzedaż w dużych ilościach, wewnątrz każdym sklepie. Co pół roku znacznie zwiększają swoją sprzedaż. To samo dzieje się, jeśli twój sklep jest również online na stronie internetowej, aby ludzie byli zadowoleni, że mogą nosić to, co naprawdę kochają, istnieją aplikacje, które pozwalają tworzyć je z projektem, który lubisz i dostosować je do własnego logo i kolorów, które identyfikują twoją markę.

Jedną z zalet wdrożenia tych technologicznych APP jest to, że zespół marketingowy może dystrybuować je na kontach mediów społecznościowych firmy, a także za pomocą poczty elektronicznej do każdego z klientów zarejestrowanych w ich bazie danych. Strategia ta niewątpliwie dociera do wielu osób, które będą prospektami dla potencjalnych klientów.

Obecnie każda firma, niezależnie od wielkości, może oferować karty podarunkowe. Badania wskazują, że 62% konsumentów woli je otrzymać niż jakikolwiek inny rodzaj prezentu.

Są one doskonałym pomysłem motywacyjnym

Karty podarunkowe to dla Ciebie, jako właściciela firmy, świetny sposób na sprawienie przyjemności pracownikom lub potraktowanie ich na specjalne okazje. Jest to element wysoko cenionej polityki motywacyjnej.

Ważne jest również przeszkolenie ich w zakresie korzystania z programu kart, gdyż sukces jego wdrożenia zależy również od nich. Muszą doradzać klientom, jak efektywnie z nich korzystać, pomagać w ich promocji i przekonywać do ich zakupu, a co ważniejsze - do korzystania z nich.

Oprócz napędzania sprzedaży, mogą one sprawić, że Twój sklep lub przestrzeń handlowa stanie się znana osobom, które nigdy wcześniej jej nie odwiedziły. Dzięki temu, że ktoś inny dał im kartę podarunkową, żeby kupili sobie co tylko chcą. W ten sposób tworzy się łańcuszek klientów, ponieważ ona również może wybrać tę opcję jako prezent.

Wnioski

  • Karty podarunkowe są bardzo skuteczną metodą przyciągania i utrzymywania klientów, co zwiększa sprzedaż.
  • Ich sprzedaż jest niedroga, a do tego są łatwe w obsłudze, zarówno dla kupującego prezent, jak i dla obdarowanego, który może wybrać w sklepie to, co mu się podoba.
  • Po zapoznaniu się z ich działaniem i wybraniu najodpowiedniejszego dostawcy, konieczne jest stworzenie kampanii marketingowej w celu ich promocji.
  • W dzisiejszych czasach Social Media to wspaniałe narzędzie zwiększające zasięg ludzi do Twojego biznesu, którego nie możesz przegapić.
  • Nagradzaj klientów, którzy kupują u Ciebie najwięcej. Nagradzaj ich gratisowymi kartami podarunkowymi.

Artykuły powiązane

Wszystko co musisz wiedzieć o kartach lojalnościowych.

Udostępnij

Your email address will not be published. Required fields are marked *