Przewodnik po akcesoriach fryzjerskich

Nazwa salonu fryzjerskiego - jak ją wymyślić?

Wiktoria Stawarz
Luty 1 2017

salon fryzjerski

Wymyślenie nazwy salonu fryzjerskiego będzie dość trudnym zadaniem, ale pewnie znajdą się osoby, które szybko taką właściwą nazwę znajdą. Pewnie i to będzie możliwe. Pytanie tylko na ile będzie to nazwa trafiona. To czy będzie dobrze wymyślona to bardzo ważna sprawa.

Dobierz dobrze słowa

Od dobrej nazwy salonu zależy bardzo dużo. Dlaczego tak się dzieje? Przede wszystkim nazwa salonu to nasza marka, dzięki której salon będzie lepiej rozpoznawalny i tym samym bardziej popularny. Dobra nazwa sprawi, że już nie będziemy anonimowi i uda się wyjść z tłumu, nie bez znaczenia jest także identyfikacja z nazwą salonu.

Nazwa salonu fryzjerskiego – podstawowe reguły

Jeśli chcemy nazwać zakład fryzjerski trzeba pamiętać, by nazwa była prosta do wymówienia. To właśnie taka nazwa będzie łatwa również do zapamiętania. Duże znaczenie ma właśnie coś na kształt poczty pantoflowej, gdy ludzie przekazują sobie informacje o punktach usługowych, z których warto skorzystać i wtedy łatwa nazwa będzie rzeczywiście ważna.

zakład fryzjerski

Oryginalne nazwy to podstawa

Należy uważać na nazwy banalne oraz oklepane. Robimy także sprawdzenie salonów w mieście, ponieważ dwa takie same zakłady to zbyt dużo. Trzeba więc sprawdzić jaką nazwę wybrali nasi konkurencji. Nazwa powinna być więc unikalna.

Po trzecie, długość nazwy

Przy krótkiej nazwie będzie można mówić praktycznie wyłącznie o zaletach. Jest ona łatwa do zapamiętania, dodatkowo pojawia się często w rozmowach. Salon, który ma krotką nazwę jest najczęściej właśnie tym, o którym będzie się rozmawiać. Nie ma niejasności, niedomówień, gdy wiadomo, że chodzi o tą jedną konkretną nazwę. Krótka nazwa po prostu wpadnie w ucho i co ważne będzie również dobrze wygląda na reklamach.

Spójny ciąg nazwy

Nazwa powinna być spójna z rzeczywistością. Co to będzie oznaczać? Przede wszystkim nazwa musi być harmonijna, połączona np. z wystrojem wnętrz czy usługami jakie w salonie będą nam oferowane. Nie można oszukiwać klientów ekstrawagancką nazwą, gdy wnętrze salonu raczej nie wygląda prestiżowo, nie jest stylowe. Dopasować trzeba nazwę do wielkości a także zamożności klientów. Dlatego nie wybieramy nazbyt prestiżowej miejscowości, gdy mieszka się w niewielkim mieście, gdzie raczej ludzie na fryzjera zbyt wiele nie chcą wydawać. Jeśli nazwa będzie złą to może się niestety okazać, że szybko stracimy potencjalne możliwości rozwoju i trudno nam będzie walczyć o klientów, ponieważ konkurencja zostanie z przodu również dzięki lepszej nazwie.

Udostępnij